Monday, April 28, 2014

PART 1 -Kenapa saya pilih SHAKLEE untuk menjana pendapatan?

Tentu ada yang bertanya kenapa saya pilih Shaklee kan?Walau takde orang tanyer...saya nak jawab jugak...hehehhe
Maafla kalau bahasa saya terlalu santai
bukan apa saya suka relax and steady

Pertama
Saya rasa lebih tenang...serius saya tak bohong
saya mula2 tertanya kenapa saya rasa begitu tenang
kenapa saya tak rasa stress?
Alhamdulilah...ALLAH telah membuka hati saya untuk join Shaklee dengan Master saya Pn Noor Hayati Binti Hanafi (owner ---->> http://rahsiavitamin.com)

Beliau telah memberi guideline yang hebat dan saya hanya perlu ikut saja apa yg dinasihatkan utk buat
Nasihat pertama yang membuat saya terpegun adalah :-

* Dekatkan diri dengan pencipta kita iaitu ALLAH SWT

saya tak pernah join MLM yang mula2 suruh saya dekatkan diri dgn Yang Khaliq, saya bercakap begini kerana terasa indahnya bila kita sibuk menambahkan pendapatan dalam masa yang sama kita menambah bekalan di sana.
ALHAMDULILAH
Gembira di hati sebab motivasi utk membuat bekalan di akhirat  bertambah meluap-luap dan seronok.
Bila hati tenang maka semua kerja yang dibuat akan menjadi lebih  mudah INSYAALLAH.
Bila kita menjaga hubungan dengan ALLAH...ALLAH akan menjaga kita.
Berdoa dan bermohon agar ALLAH memberikan saya kekayaan wang dan ilmu agar saya dapt membantu insan2 yang memerlukan.


KEDUA

Kesihatan saya menjadi bertambah baik.Sebelum saya menjadi ahli saya cuba untuk melihat sendiri keberkesanan di badan saya.Kalau tak macam mana saya nak jual produk?Betul tak?Betul.....kata saya.

Saya perlu supplement kerana saya kurang menjaga makan minum saya dan pastinya saya akan kekurangan vitamin yang diperlukan.

Jadi Shaklee lah pilihan saya!Alhamdulilah saya lebih bertenaga untuk menguruskan keluarga dgn anak seramai 5 orang.
Ramai kan anak saya?Alhamdulilah rezeki dikurniakan anak-anak yang sihat dan cergas dan anak ke 4 dan ke5 saya consume Shaklee.
Hasilnya anak lelaki saya kulit bersih,mulus je ....cergas dan cepat tangkap apa yang diajar.


KETIGA

Dapat ramai kawan bila berniaga ni....kawan lama bertaut kasih kembali....opss bukan jumpa kekasih lama ya...no no no...maksud di sini adalah....dah contact balik kawan2 lama...share benda yang baik bersama.Dapat imbas kembali kenangan sekolah ke zaman kanak2 dan ini dapat menceriakan kehidupan kita sebenarnya dalam tidak sedar.

Dapat kawan baru tak kira dari offline or online.Walau pada mulanya ada yang bertentangan pendapat sebab kata Shaklee ni tak halal sebab Shaklee ni America...dan macam2 lagi kata2 yang boleh membangkitkan rasa...hehehhe
tapi sebab dah dibekalkan ilmu oleh Master Yati....persoalan dan terjawab.Alhamdulilah.
Untuk pengetahuan semua bila saya dah join bisnes saya kena keraskan hati, tak de nak sensitif2 bagai.
Kena kuat semangat ,tegas dan kekuatan itu datang dari DOA dan AMALAN SEHARIAN zikir,baca Al Quran dan bangun solat malam hari.

Ada lagi sebab yang membuat saya pilih Shaklee utk menjana pendapatan.
Sebab tu saya buat part 1 and part 2 sebab saya ni kalau dah menaip lagi2 kalau berkongsi sesuatu agak susah sikit nak berhenti.
Maafkan saya....sesungguh yang baik tu datang dari ALLAH dan sebaliknya adalah kekurangan saya.














No comments:

Post a Comment