Monday, December 15, 2014

Cara naik rank Supervisor


Pada 13.12.2014 yang lalu saya telah meng"upload" gambar saya di FB semasa hari pengiktirafan Shaklee peringkat negeri Johor. 

Tak sangka inbox FB saya penuh dan Whatsapp saya busy dengan soalan macam mana nak naik rank Supervisor.

Ada yang kata begini....."masa sekolah dulu ko ni bukan jenis bercakap dengan pemalu tahap maksima tapi macam mana boleh jual produk Shaklee sampai tahap jadi Supervisor ?"


Memang best soalan tu sebab saya akui memang saya ni bukanlah pandai bercakap hinggalah kini. Saya masih berdebar-debar nak cakap dengan bakal customer tapi saya kuatkan hati dengan niat nak tolong orang lebih sihat dan lebih kewangannya. So, dengan cara itu saya akan berubah jadi relax dan cool...cewah.....

Dari perasaan malu dan takut jadi SERONOK tau.

Okay, untuk naik pangkat Supervisor ni bukanlah semudah makan kacang kuda masa tengok bola ya.Ada tangis dan tawa suka dan dukanya.Ia umpama pemain bola yang kena ada kekuatan fizikal , kekuatan mental , skill dan amalan kerohanian untuk diamalkan.

Jika anda ingin merasa berada di Rank leader SUPERVISOR  anda perlu:-

**Belian barang personal + group anggaran RM10 000 ( 3000uv)**

Ada jugak yang boleh buat Sales sorang-sorang dapat sales RM10K ( 3000 Point) sebab dia buat promosi kaw-kaw siang malam mengadap Smartphone atau laptop. Promosi Offline pun dia buat, hebat kan ???

Prinsip beliau...hendak seribu daya tak hendak seribu dalih. Betul kan? Hasilnya selepas itu memang meletop terus dapat bonus 4 angka dan naik pangkat.

Tapi kalau ada downline @ business partner lebih cepat sikit naik pangkat dan mudah nak kumpulkan 3000 uv.


Kenapa mesti jadi Supervisor ?

Sebab selain bonus dari Personal UV Shaklee bayar lagi Bonus New Rank RM 368.00 .

CARA PENGIRAAN BONUS SUPERVISOR

Contoh :-

Jika anda buat Personal 3000uv x 3.1 x 21% = RM1953.00 
                                            + Bonus New rank RM  368.00 
                                                                        = RM 2321.00  

21% bonus bila anda mencapai 2500uv ke atas.Tapi untuk layak menjadi Supervisor, anda kena capai 3000uv. Selepas itu anda boleh maintain 2500uv.

( Anggaran 1 uv (point) bernilai RM 3.10)

Best tak kiraannya? Rugi tau siapa yang tak buat betul-betul kalau dah join Shaklee ni.

Tengok gambar kat bawah ni...betul-betul bagi inspirasi untuk lebih kuat berusaha.


Ada yang terbakar tak? Apalagi.....jom cabar diri sendiri untuk hidup lebih bebas kewangan.




No comments:

Post a Comment