Sunday, July 13, 2014

Janji Allah itu PASTI

YES!!!JANJI ALLAH ITU PASTI BAGI MEREKA YANG BERUSAHA & BERDOA.

Alhamdulilah......akhirnya impian saya untuk menjana pendapatan 4 angka dengan 

Shaklee tercapai.Hari ini 14hb Julai, dengan semangatnya pagi-pagi saya check balance 

dalam bank.Opss belum masuk lagi daaa....tak sabar benar saya ni kan....sabar sabar...pujuk 

hati.

Akhirnya dah masuk bonus saya hasil usaha berkongsi dan menjual produk  Shaklee 

serta doa orang-orang yang dekat dengan saya.

Walaupun saya masih bekerja dengan orang, namun saya tetap boleh mendapat bonus 4 

angka dan naik rank sebagai Supervisor.Ada lagi tangga-tanga yang perlu saya daki, 

pendakian saya bukanlah berseorangan kerana saya ada "anak-anak" dalam kumpulan saya 

yang perlu dibimbing sebaiknya.

Saya bukanlah jenis orang yang suka nikmati kebaikan sendirian, saya memang suka 

berkongsi dan membantu mereka yang memerlukan.

Bagaimana saya mendapatkan income atau menjana pendapatan sampingan 4 angka dengan 

Shaklee?

Tentulah perkara paling utama adalah :-

1.Upline yang hebat 

Sebenarnya saya ada 2 orang calon untuk menjadi UPLINE saya.Amat berbelah-bagi 

untuk memilih mereka kerana mereka baik-baik belaka dan sangat hebat dalam 

marketing.Namun faktor tempoh perkenalan membuatkan saya memilih upline saya 

sekarang.Beliau menunggu agak lama untuk saya berdaftar di bawah ID nya.

Berkat sokongan dan tunjuk ajar beliau membuatkan saya MASIH TEGAR berjuang dalam

Shaklee.Doanya buat saya tidak pernah putus dan saya akan kenang jasanya kerana 

sanggup membakar semangat saya hari-hari.


Terima kasih Master Noor Hayati!

2. Usaha yang kuat dan gigih 

Dalam apa jua bidang yang kita lakukan jika usaha kita lebih dari orang lain, kita akan


MENANG.Pengorbanan yang saya lakukan adalah kurangkan masa tidur,kurangkan makan 

dan kurangkan masa berehat-rehat.

Saya yakin kerana kesusahan yang saya lalui ini akan berbalas dengan KEMANISAN.

3.Ilmu dan kebijaksanaan

Allah menganugerahkan kita akal dan fikiran serta pancaindera lain untuk kita belajar dan 


menghayati apa yang kita belajar.Bukan sekadar membaca sahaja tapi perlukan skill-skill 

tertentu untuk anda berjaya dalam bidang pemasaran.Bukan sahaja menerima apa yang 

dipelajari, perlu bersikap kreatif dan inovatif untuk mendahului pesaing yang lain.

Jika anda join group saya, in shaa Allah saya akan berkongsi dengan anda di dalam group 

rahsia saya.


4.Restu
Suami, anak-anak, ayah , emak,adik beradik serta kawan-kawan sangat menyokong 

saya.Alhamdulilah.

Sanggup tukar brand untuk memberi sokongan moral kepada saya.Saya sayang semua 

sebab itu saya kongsi kebaikan brand Shaklee dengan mereka.

Sanggup menolong saya di kala saya sangat-sangat memerlukan bantuan.

Himpunan doa setiap hari saya terima dari mereka.Alhamdulilah.

Doa, restu serta sokongan amat-amat saya hargai, hanya ALLAH yang mampu membalas 

budi baik kalian.

5.Pesaing
Selagi saya bernyawa, in shaa Allah semangat juang saya ini akan tetap berterusan.

Walau berjuta pesaing saya di dunia ini dan sekecil mana pun saya di mata mereka

dengan izin Allah saya akan tetap terus berjuang menjadi yang terbaik antara yang 

terbaik.ALLAHUAKBAR.

Terima kasih kerana anda senyap-senyap memerhatikan saya dan ada juga try tackle dan 

menggoda saya untuk join business anda.

Maaf, saya menolak anda dengan penuh penghormatan kerana saya bukan seorang

yang boleh duduk diam, terima duit tanpa berusaha.

Wahai pesaing-pesaingku, sama-samalah kita berjuang ke arah perjuangan yang lebih 

berkat agar kita siap dan cukup untuk bekalan di akhirat nanti.

In shaa Allah.

SALAM MENUJU KEJAYAAN,
Noorfadzilah binti A Aziz
Whatsapp :-018-7944556
Pengedar Shaklee
COD:Pasir Gudang,Masai dan Plentong.










2 comments:

  1. Tahniah Dila !!! Dila dah buktikan. 3 bulan jadi Pengedar sah Shaklee Dila berjaya jejak ank tangga pertama Shaklee iaitu SUPERVISOR Shaklee. Teruskan momentum yang sama..didik lebih ramai anak2 Dila utk sama2 berjaya jana income hebat dengan Shaklee !

    All the best ! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah master Yati Napi.....terima kasih banyak2 ats tunjuk ajar serta sokongan yang berterusan.
      In shaa Allah Dila akan mendaki bersama anak2.....menuju ke PUNCAK JAYA dan mengOPTIMUMKAN kehidupan dunia akhirat.
      Semua kerana Allah.

      (Terkedu sekejap bila mak datang ke blog :))

      Delete