Friday, July 25, 2014

Semangat berhari raya

Assalammualaikum wbt dan salam kasih sayang semua.....

Alhamdulilah saya masih diberi kesempatan untuk menikmati Ramadhan tahun ini dan in shaa allah

menikmati bulan Syawal yang akan tiba sikit masa lagi.

Saya rasa tahun ini persiapan raya kami sekeluarga amatlah sederhana sebab macam agak kurang mood

nak bershopping sakan sebab memandangkan sebelum ini kami khilaf dalam bershopping.Kami lupa pada

mereka yang lebih susah.Bila hidup berbahagi-bahagi antara sesama manusia, hidup jadi lebih tenang dan

berkat.

Paling best tahun ini apabila persiapan raya tahun ini lebih kepada penjagaan kesihatan.Saya bukan sibuk

bershopping , tapi saya sibuk berkempen menjaga kesihatan dan pemakanan terutama kesihatan 

jantung yang paling saya sangat tekankan.



Sebab penyakit jantung tetap penyakit nombor satu yang menjadi punca kematian di negara kita dan

ianya bukan penyakit warga emas sekarang ini, mereka yang berumur sebaya saya pun sudah ada rekod tau.

Saya sebenarnya mengingatkan rakan-rakan semua tentang kesihatan adalah untuk kebaikan diri saya juga.

Saya ibu beranak lima dan bekerjaya lagi perlu menjaga kesihatan, memang ajal maut di tangan Allah tapi

kita ada pilihan.Yang baik atau yang buruk kita perlu ikut? Tepuk dada tanyalah hati.

Persiapan untuk beraya tahun ini agak luar biasa, pada sayalah sebab sebelum ini saya jarang bawa bersama

supplemen ke mana-mana.Alhamdulilah Allah berikan saya kesedaran dalam penjagaan kesihatan.

Anda nak tahu vitamin atau supplemen yang saya akan bawa ke sana ke mari ?








Kenapa saya perlu bawa itu semua?

Ostematrix - untuk kurangkan lesu dan lenguh-lenguh badan / melawaskan pembuangan air besar / elakkan sakit kepala.

Alfalfa - untuk membuang toksin dan lemak yang telah dibakar.

Omega Guard - membakar lemak .

Apa supplemen untuk anak-anak2 pula?

Nutriferon dan Chewable Vita-C untuk meningkatkan imunisasi badan anak-anak ku sayang 

sebab bila beraya ni banyak tempat nak pergi dan kita tak pasti tempat itu selamat dari kuman 

dan virus.

So, saya protect awal-awal mereka.Ibu bapa yang prihatin perlu sediakan semua ini agar perjalanan kita 

akan menjadi lebih lancar dan selesa.Kalau mereka sakit tentu kita yang susah dan takut segala yang disusun 

akan tertunda.Betul tak? Saya bercakap melalui pengalaman sebab sebelum ini saya selalu bergantung pada 

orang untuk dapatkan ubat.Terutamanya saya selalu kacau bekalan ubat kakak ipar saya.

Herblax itu untuk suami saya ambil untuk melancarkan lagi proses pembersihan usus.Maklumlah suamikan 

menjadi pemandu pelancong kami so kena jaga waktu pembuangannya.Biar perut suami selesa bila pagi-

pagi dah membuang.Lagi satu perut suami pun maintain rata je tak buncit bila makan banyak-banyak di hari 

raya.

ADA LAGI SATU SUPPLEMENT YANG KAMI KENA AMBIL LEBIH-LEBIH LAGI MASA RAYA NANTI IAITU PYHTOCOL-ST.
Apa fungsi Pyhtocol-ST ? Untuk "block" terus semua kolestrol-kolestrol baru dari masuk ke 

dalam darah.Selain itu boleh melawaskan pembuangan air besar.Best kan??? Bila dapat makan 

lemang, rendang, sambal dan kuih kek 

tanpa rasa BERSALAH.



Ini pula bekalan suami dan saya di kala nak memandu.Kami bergilir-gilir memandu untuk memastikan 

masing-masing cergas dan kurang penat.Jika minum Cinch Energy Tea Mix ini mata akan terang-

benderang dan lebih fokus.Dalam masa yang sama boleh bakar lemak dalam senyap-senyap.Walau kita 

duduk memandu berjam-jam tapi lemak tetap terbakar sebab teh istimewa ini meningkatkan metabolisme 

badan.

Maka, itulah supplemen yang saya akan bawa sebagai PERISAI untuk kami sekeluarga yang saya sayang.

Jika anda berminat untuk dapatkan supplemen Shaklee, boleh dapatkan dari saya kerana in shaa Allah saya 

akan bawa stok ke mana-mana di dalam peti khas untuk menjaga suhunya.

Hubungi saya Noorfadzilah binti A Aziz (ID:1134196)
                     Call @ whatsapp 018-7944556.

"SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDLIFITRI DAN SELAMAT BERBAHAGIA" buat semua dan saya doakan anda semua selamat sampai ke destinasi dan selamat kembali.





2 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin buat kak dila & family ikhlas dari kami sekeluarga ;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulilah !
    Terima kasih ucapannya dan akak sekeluarga ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri dan kemapunan dipohon andai ada salah dan silap sepangjang perkenalan kita.
    In shaa allah ada aral, kita bersua lagi....jemput dtg ke pondok akak ye.

    ReplyDelete