Friday, April 22, 2016

Nikmat adanya sepasang kaki dan sebuah kereta

20/04/2016

Pagi tadi masa on the way balik dari hantar anak ( Nur Ayla) ke sekolah, tiba-tiba otak saya mengarahkan untuk mengamati pergerakan kaki saya semasa memandu.

Ermmm....saya dapat rasakan tapak kaki kanan saya lincah ke kiri ke kanan ( tekan minyak dan tekan brek). Bila saya mengamati pergerakan tu, tiba-tiba saya jadi sebak sebab selama ini tak sedar yang besar nikmat Allah dah beri pada saya. Bayangkan kalau kaki saya sakit atau takde, memang sukarlah saya nak bergerak apatah lagi untuk memandu hantar anak ke sekolah setiap pagi.

Bila fikir balik, banyak lagi nikmat yang Allah dah beri pada saya cuma saya asyik fikir apa yang Allah belum beri. Allah bagi saya anak-anak yang mendengar kata, Allah beri saya kawan yang memahami, Allah beri saya peluang berangan bercucuk tanam....dan banyak lagi....

Astagfirullah.....

Ya Allah, terima kasih atas kasih sayangmu dan nikmat-nikmat yang ku beri tanpa ku sedari..ampunilah aku Ya Allah.


No comments:

Post a Comment