Monday, May 26, 2014

CAROTOMAX SHAKLEE DAN KHASIATNYA



CarotoMax Shaklee terhasil daripada ====>
Enam varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidant antaranya:-
1.rumpai laut
2. tomato
3. biji anggur
4. brokoli
5. kentang
6 .minyak sawit.
Secara purata, badan kita menyerap kira-kira hanya 8mg karotenoid lutein, likopena, dan beta karotenaCarotomax Shaklee membekalkan lebih 13mg karoteniod berfaedah ini.

APA ITU CAROTENOIDS ?
Carotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada lobak, tomato dan sebagainya. Lobak, kentang, bayam, tomato adalah antara sumber kaya dengan carotenoid.
Apakah fungsi dan kebaikan carotenoid?
1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas
2. Sumber Vitamin A terbaik
3. Meningkatkan sistem imunisasi
4. Membetulkan fungsi organ tubuh

Fungsi Utama Carotomax Shaklee :
#Mata – menambahbaik penglihatan, mengekalkan penglihatan dalam keadaan gelap, membantu masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata lesu, tidak boleh fokus, glaukomakatarak, eyebags dll.
#Kulit – Meredakan penyakit kulit, pengambilan Carotomax Shaklee secara konsisten boleh membantu masalah kulit sepertipsoriasis,  senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran juga boleh untuk pustule, scabies, akne dan ulser kulit.
#Lebih selamat dari Vitamin A – Pengambilan Vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti. Namun, pengambilan Beta karotena, iaitu satu prekursor Vitamin A, didapati selamat.
#Melawan Kanser dan Oksidasi – Pengambilan beta-karotene secara kerap dan konsisten memperkuatkan sistem imuniti badan kita, melambatkan proses penuaan  dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel kanser serta mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel mati yang teroksida.
#Melindungi Sel Epithelial – Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga mulut, usus, perut, paru paru, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, dan merawat ulser saluran usus.
#Menghalang Infeksi – Ia merangsang enzim pembunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit respirotari seperti batuk, hepatitis, asma, flu dan selsema.
#Menggalakkan perkembangan yang Normal dan Sihat – Merangsang perkembangan kanak kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduktif.

TESTIMONIAL CAROTOMAX 
Credit to:cutieliesa.blogspot.com



Untuk dapatkan produk ini boleh hubungi saya:-

Rakan Shaklee Anda
Noorfadzilah binti A Aziz (Dila) 
♥ SMS/WhatsApp/Wechat : 018 7944556
♥ Email : kaiyisah2008@gmail.com
♥ FB : Noorfadzilah Anor A Aziz

Pick Up/COD Area:Pasir Gudang,Masai,Kota Putri,Seri Alam.
Penghantaran seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia




No comments:

Post a Comment