Sunday, May 11, 2014

Tips menjaga kecantikan kulit

Ramai wanita diluar sana yang suka nak tahu tips2 kecantikan lagi2 kalau berkaitan dengan kos yang murah.
(termasuklah admin...heheheh siapa tak nak cantik kan?)

Saya kongsikan tips2 ni sebagai "sharing is caring" tau bukan saya ni perasan cantik....tak ....sama sekali tak...saya akui saya ni takla cantik mana tapi manis tu adalah.Itupun kalau saya senyum,kalau saya masam memang menyampah org tgk muka saya ni.

Antara tips yang saya amalkan:-

1.Bangun pagi tanpa gosok gigi terus minum air masak tapi saya minum air yg dah ditapis sbb lagi mujarab.
   Sebelum tu bacalah sedikit doa dalam air tu,apa2 doa yg kengkwan rasa nak baca utk kebaikan diri sendiri.Saya selalu baca Ya Allah sihatkanlah tubuh badan ku dan semoga diberi kesihatan yang baik agar aku dapat menjalani hidup dengan baik.

2.Cuci muka 2 kali sehari dgn sabun dan cuci muka tanpa sabun 5 kali sehari.

3.Minum air beralkali/ditapis atau air masak 4 liter sehari.Jangan ikut saya pulak minum sebyk itu,sbb saya memang perlu minum byk kalau tak tekak saya akan sakit..Minum air untuk meningkatkan metabolisme badan dan membuang toksin.

4.Bersenam walau lari setempat di dalam bilik selama 10 minit agar peluh kita dpt dikeluarkan.Rasa lega tau bila peluh2 ni membasahi badan,tapi kalau masuk mata pedih mato.

5.Makan vitamin untuk kecergasan badan dan kecantikan kulit.Jangan lokek2 ye utk kuarkan duit tuk supplement....kesihatan sebenarnya sgt mahal harganya.Kalau dah tak sihat nanti susah diri sendiri dan susahkan orang lain.Takmo2 mcm tu....saya ckp kat diri sendiri jugak ye kengkawan.

6.Gunakan skincare yg mesra alam....kalau nak tahu saya guna skincare apa...bole sms/whatsapp/call 018 7944556.Sempat promote gitu,sharinig is caring kannn.

7.Pakai krim pelembap tangan dan badan agar nampak segar je sepanjang hari.Takla nampak kedut2 ye.

Insyaallah jika ada tambahan sila tinggalakan komen ye kengkawan.
TQ.

No comments:

Post a Comment