Wednesday, August 13, 2014

Tips untuk kekal awet muda

Assalammualaikum wbt dan salam manis buat semua.....

Sudah lama rasanya saya simpan hasrat untuk kongsikan tips untuk kekal awet muda dengan pengunjung blog saya.

Kenapa perlu untuk kita untuk kekal awet muda ?
Sudah pasti untuk kita kekal cergas dan sihat serta nampak segar selalu.
Usah biarkan faktor umur menghalang anda untuk kelihatan lebih muda dari usia.
Dan jangan kerana rupa yang kelihatan semakin tua membuatkan anda terpinggir dan ada yang menjadi punca pasangan mencari yang lain.No no no....so please...jaga kesihatan dan kecergasan ya.

Baiklah tanpa membuang masa, jom kita tengok apa tips2nya....(ayat macam pengacara pulak)

1.Makan makanan yang seimbang
Ini kerana jika tidak kita akan kekurangan nutrisi yang akan menimbulkan simpton-simpton penuaan seperti pelupa dan keletihan.
Jika anda tidak mampu untuk mengambil makanan yang seimbang anda bolehlah mengambil supplemen tambahan seperti vitamin B dan Omega-3.


2. TIDUR YANG CUKUP

Tidur yang mencukupi adalah sangat penting dalam 

penjagaan tubuh badan dan kulit wajah juga. Tempoh waktu 

tidur yang baik adalah 6-8 jam sehari. Buat mereka yang 

kurang tidur, anda jangan risau untuk kekalkan awet 

muda....caranya dengan mengambil supplemen.Bukan saja-

saja saya nk promote ya tapi saya nak share kebaikan 

produk yang membantu anda tampil cergas walau kurang 

tidur.ini kerana, saya dah pun merasai perbezaannya.

Ostematrix yang saya ambil setiap  hari 4 biji sebelum tidur 

membantu saya tidak letih biarpun mata saya dah rabak 

kerana menjaga anak kecil.




3. SENAMAN 

Senaman dapat membantu tubuh badan kekal cergas dan 

aktif serta dapat berfungsi dengan baik. So rajin-rajin la 

bersenam ye..buat anda terbatas waktunya untuk melakukan 

senaman....anda boleh cuba workout yang saya attachedkan 

untuk anda mencuba.

Walau sekejap 2 minit namun kalau kita istiqomah memang 

akan menjadi apa yang kita usahakan.

Dont give up!



3. BANYAK MAKAN SAYUR SAYURAN DAN 

BUAHAN 


Sayur-sayuran seperti ulam ulaman mempunyai khasiat 

yang sangat tinggi dan boleh membantu ada sentiasa 

kelihatan muda. Ia juga baik untuk penjagaan kesihatan 

dalaman. 



4. MINUM AIR YANG BANYAK

Air yang mencukupi didalam tubuh akan membantu 

melembabkan kulit dan melancarkan peredaran darah. 

Amalkan minum air sebanyak 8 gelas sehari.



5. JANGAN MEROKOK

Ish tak cantik rupanya wanita merokok tau.. tahukah 

anda..rokok boleh merosakkan struktur kulit. Ia juga 

merbahayakan kesihatan kan..Kajian mengatakan..45% 

faktor penuaan adalah dari mereka yang merokok 

berbanding wanita yang tidak merokok.

Bagi yang sedang berusaha untuk berhenti merokok, anda 

boleh mengambil supplemen Vitamin E Complex atau Vivix.



Sebenarnya banyak lagi yang tips2 untuk kekal awet muda 

yang boleh kita cari tapi saya ambil yang paling glamour 

sekali....heheheheh.

In shaa allah bertemu lagi kita di lain post...untuk yang ingin 

tahu set vitamin untuk kulit lebih muda...boleh hubungi 

saya pengedar Shaklee anda:-


Noorfadzilah binti A Aziz (Dila) 

♥ SMS/WhatsApp/Wechat : 018 7944556

♥ Email : kaiyisah2008@gmail.com

♥ FB : Noorfadzilah Anor A Aziz

Pick Up/COD Area:Pasir Gudang,Masai,Kota Putri,Seri Alam.


Penghantaran seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia


No comments:

Post a Comment