Monday, March 23, 2015

Kata-kata bermotivasi



Bohong kalau saya kata saya tak pernah "down" atau rasa tak bersemangat bila target yang saya kejar tak dapat dicapai.Banyak kali saya alami seperti angin lalu datang dan pergi.

Saya manusia biasa yang ada hati dan perasaan sama normal macam orang lain.Namun saya ada cara saya sendiri untuk tingkatkan kembali semangat berjuang dalam business online saya iaitu jangan berhenti berharap iaitu berdoa dan terus berdoa selain dari membaca buku motivasi dan melihat balik buku magic yang master saya bagi.

Selain itu, saya akan mencari kata-kata semangat di internet.Antara kata-kata yang saya suka dan memberi kesan pada mood saya ialah ......

1.Jika kamu memiliki keinginan untuk memulai, kamu juga harus punya keberanian dan keinginan untuk menyelesaikannya. Bukan hanya mengakhiri.

2.Lakukan yang terbaik sekarang kerana akan lebih buruk bila menyesali yang sudah berlalu dan mengkhawatirkan yang akan datang.

3.Maafkanlah kesalahan masa lalu dan tegaslah untuk membebaskan diri untuk hidup seteguhnya sekarang dan di masa depan.

4. Tidak kira berapa sakit yang kamu terima, jangan lupa untuk tetap tersenyum.

5.Hargai apa yang kamu miliki saat ini kerana kebahagiaan tak pernah datang kepada mereka yang tak menghargai yang telah mereka miliki.

6.Kebanggaan yang paling terbesar dalam hidup adalah bukan tidak pernah gagal, tetapi bangkit setiap kali kita jatuh.

7.Jangan anda katakan SAYA GAGAL tapi katakanlah saya belum berhasil.

8.Tidak perlu iri hati atas kemampuan orang lain. Jika mereka boleh, kamu juga boleh. Jangan remehkan dirimu sendiri sebab kamu kuat, lebih dari yang kamu bayangkan.

9.Hidup akan berubah lebih baik, jika kamu bersedia mengubah dirimu terlebih dahulu. Hanya orang baik yang berhak mendapatkan yang terbaik.

10.Kebahagiaan merupakan milik mereka yang mempunyai impian yang kuat dan punya keberanian untuk berusaha mewujudkannya menjadi kenyataan.

No comments:

Post a Comment