Friday, October 31, 2014

Bila anak periksa ibu yang gementar

Anak periksa

Bila minggu peperiksaan menjelma memanglah rasa sangat mendebarkan bagi semua ibu bapa termasuklah saya.Macam saya nak periksa dulu inilah perasaan mak ayah saya masa saya sekolah dulu.

Segala aktiviti di waktu malam akan saya stop terus sebab nak fokus pada anak-anak.Saya pastikan mereka faham konsep dan bukan menghafal sebab kalau menghafal masa dah suntuk nanti pressure.

Bila ditempat kerja, fokus pada kerja tu kekadang tersasar jugak sebab terfikir susah ke senang soalan yang diberi.Nampak macam saya ni cool je depan anak-anak tapi sebenarnya sebaliknya.

Atas nasihat emak, saya perlu berdoa lebih sikit , berpuasa , bersedekah dan buat solat hajat. Antara doa yang saya baca bersama anak-anak ialah seperti di bawah:-

Doa

Dalam masa yang sama saya akan terus beri mereka supplemen seperti Omega Guard untuk mereka lebih fokus semasa menjawab soalan selain memberikan air yang telah saya bacakan doa.

In shaa Allah, semoga kejayaan berpihak kepada anak-anak saya.Aamiin.

No comments:

Post a Comment