Friday, December 12, 2014

Kenapa ibu hamil sakit belakang?

Assalamualaikum & Salam sayang semua.....

Hari ini saya nak cerita tentang punca sakit-sakit badan dan sakit belakang yang melanda sepanjang kehamilan.


Perasan tak kenapa kalau hamil, badan kita selalunya akan sakit tulang belakang, sakit pinggang, lenguh-lenguh satu badan, nak tidur pun jadi tak selesa...kenapa?

Sebab badan kita tak cukup kalsium. Bayi  memerlukan kalsium untuk pertumbuhan tulang, jadi ibu perlu cukup kalsium dalam badan sebab nak bagi kalsium pada bayi. Kalau badan ibu tidak mencukupi kalsium, badan akan curi kalsium dari TULANG atau pun GIGI si ibu untuk membina tulang & gigi bayi dalam perut si ibu.

Badan kita juga perlukan kalsium untuk menampung pembesaran dan berat bayi, jadi kita juga menggunakan kalsium.

Cukup ker??? Tak cukup... Sebab itu badan ibu akan kerap sakit-sakit dan lenguh-lenguh badan serta mudah berlaku kejang.Terutama jika waktu malam hari dan cuaca sejuk.Sakitnya Allah saja yang tahu.


Jadi jika si ibu susah nak minum susu atau tiada mengambil suplemen kalsium semasa hamil berkemungkinan besar GIGI si ibu akan mudah rapuh dan patah.

Mungkin boleh berisiko menghidap Osteoporosis pada masa akan datang dalam usia yang masih muda. 

Fakta ini bukan untuk menakut-nakutkan anda tapi untuk peringatan bersama.

Jika kita boleh berbelanja besar untuk beg, kasut dan pakaian yang cantik-cantik takkan untuk kesihatan badan kita berkira-kira nak keluarkan duit?

Sudah terang lagi bersuluh, supplemen penting membantu agar kesihatan kita baik dan perjalanan hidup menjadi lebih lancar.

Oleh itu untuk menambahkan kalsium, ibu hamil bolehlah mengambil supplemen tambahan seperti Ostematrix keluaran dari Shaklee.


Bagi yang ingin mendapatkan Ostematrix ini, boleh hubungi saya rakan Shaklee anda Noorfadzilah binti A Aziz di 018-7944556.



No comments:

Post a Comment