Tuesday, December 23, 2014

Risiko kekurangan Vitamin C

Antara vitamin untuk kecantikan yang terkenal di zaman ini ialah Vitamin C. Saya pun suka sebab saya nak kulit wajah kekal awet muda dan sihat.Sebelum saya consume vitamin C Shaklee, saya pergi buat facial Vitamin C dekat salon yang popular kat Pasir Gudang iaitu Spa Aurabeautycare di Taman Cahaya Masai.

Tapi lepas kenal vitamin Shaklee ni, saya dah tak pergi salon sebab dah makan vitamin C . Tapi tulah kalau dah terbiasa pergi facial, kalau tak buat facial tu rasa muka macam berat je.Rasa rindu juga nak jumpa kak Mala yang cantik dan teliti kalau buat facial.


Berikut merupakan kesan kekurangan Vitamin C dalam badan:-

1.Berkurangnya tenaga secara kronik, kemurungan dan badan lemah.

2.Anemia (dari anemia sederhana sehinggalah anemia yang kritikal).

3.Haemorrhages (salur darah bocor) ke otot tangan dan kaki, sendi-sendi dan kerosakan kuku (nail-beds).

4.Penyakit kulit - Kulit menjadi lebam kebiruan.


5.Gigi mudah tercabut dan berlaku pendarahan pada gusi.

6.Masalah penghadaman

7.Sukar mengawal stress

8.Selalu selsema, letih dan demam.

9. Kulit kusam dan berkedut.

Nampak tak teruk kesannya jika kekurangan vitamin C ni ?

Vitamin C memang sangat penting sebab nutrisi yang paling penting di dalam tubuh manusia salah satunya adalah vitamin C. Jadi, jangan pandang ringan pada pengambilannya.

Untuk dapatkan vitamin C Shaklee anda boleh hubungi saya Noorfadzilah binti A Aziz ( ID:1134196) di 018-7944556.Penghantaran pos ke seluruh Malaysia dan COD kawasan Pasir Gudang.

No comments:

Post a Comment