Wednesday, November 12, 2014

Kurap hilang dengan Alfalfa

Assalammualaikum wbt dan salam kecantikan semua,

Hari Isnin yang lepas (10.11.2014) ada seorang customer  yang merangkap saudara saya contact saya nak bagi respon lepas consume Alfalfa.

Mula-mula intro kami sembang tentang macam mana nak buat income RM500 sebulan dengan Shaklee so saya terangkan bagaimana......

Sebenarnya tak sangka saudara saya tu berminat nak share produk Shaklee ni....

Macam gini ayatnyer......

"Kak nak buat blog camner senang x?hihi....
Ade gak minat nk jual shaklee....ahh hmpir terlupe...nak cakap ni..berkesan makan alfafa..tempat yg kena kurap dah  kering...Alhamdulillah...kalau x.... x lena nak tido...insyaallah nak konsume terus la alfafa.
Mula2 tu cam dlm hati cakap betul ker alfafa berkesan...hihihi... "

Nampak tak mula-mula saudara saya macam tak percaya Alfalfa itu berkesan tapi bila dah amalkan alhamdulilah selesai masalah.



Alfalfa Complex ~ membantu tubuh membuang sisa-sisa toksin, melawan alahan dan jangkitan kulit.

INFO TENTANG KURAP

Kurap
(contoh penyakit kurap)

Kurap atau tinea corporis adalah sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh jangkitan sejenis kulat (fungi) yang dipanggil dermatophyte.

Bagaimana ia boleh berlaku ?

Jangkitan boleh berlaku melalui sentuhan; sama ada dengan manusia atau haiwan yang berkurap atau dengan sebarang  objek yang mempunyai kulat di atasnya (fomites).

Ia juga boleh berjangkit  secara autoinokulasi iaitu jangkitan daripada kawasan lain pada tubuh individu yang sama contohnya berjangkit di bahagian tangan atau badan akibat digaru dengan kuku jari yang dijangkiti kulat.

Keadaan kulit yang sentiasa lembap akibat pemakaian baju yang diperbuat daripada fabrik yang tidak menyerap peluh atau iklim yang lembap dan panas  menggalakkan pertumbuhan dan  jangkitan kurap.

Seperti biasa, jika ada yang berminat nak dapatkan produk Shaklee boleh hubungi saya Noorfadzilah di 018-7944556.(Call/SMS/Whatsapp/Telegram).

No comments:

Post a Comment